Mijn eerste vernissage

Na een jaar in het klasje van Vincent de Kooker hebben we op zaterdag 4 en zondag 5 juni onze eindejaars-expositie.

Een expositie voelt behoorlijk spannend. Vooral omdat het in een galerie is. Dat is best eng. Ergens heb ik het idee dat galeries er voor echte kunstenaars zijn. Een amateur als ik hoort daar niet helemaal tussen.
Bij het bestuderen van mijn voorbeelden zie ik duidelijk hun vakmanschap en zeker het niveauverschil met mijn pogingen. Toch zie ik in galeries ook kunstwerken waar ik sommige van mijn schilderijen wel naast durf te zetten.
Intussen ben ik ook al tien jaar bezig om het gereedschap en de materialen beter in mijn vingers te krijgen en om dat wat ik voor ogen heb, beter te kunnen uitdrukken op papier.1 En ja, ik ga vooruit en dat voelt goed.
Tot slot wil ik niet meer afwachten tot mijn werk perfect is. Langzamerhand heb ik doorgekregen dat andere mensen ook niet afwachten. Het lijkt er zelfs op dat nogal wat mensen maar wat neerzetten en dan de reacties afwachten om te kijken of het goed is wat ze hebben gedaan. Dan kan ik net zo goed mijn werk ook laten zien.

Zo ben ik mezelf aan het overtuigen dat het onzekere gevoel nergens voor nodig is en een expositie heel gewoon. Het blijft eng.

Er is een vernissage. Dat is een officiele opening van een expositie. Daar kunnen we mensen voor uitnodigen. Ook officieel.

Slik.

 
 
UITNODIGING

Bij deze nodig ik jullie, mijn vrienden en bekenden, uit voor de vernissage van de groepsexpositie van “De klas van 2010”.

De vernissage is op 4 juni van 16.00 – 18.00 uur in Galerie Contrast.

De expositie data zijn 4 en 5 juni. De galerie is op die dagen open van 13.00 tot 17:00 uur. Het adres is
Galerie Contrast
Brouwersgracht 8
2512 ER Den Haag

Ik hoop jullie daar te zien.

Amber
 
 
 
1 Af en toe werk ik ook op doek, maar vooralsnog ligt het werken op papier me beter.

Geef een reactie

