overstap van XS4ALL naar WordPress

Hier komt mijn nieuwe blog. Het is een persoonlijk blog, zoals ik eerst bij XS4ALL had, en geen zakelijk blog, zoals mijn bedrijfswebsite.

Omdat het blogsysteem van XS4ALL weinig mogelijkheden biedt en kuren vertoont, nam mijn plezier in het bloggen af. Ik vond het niet leuk om foto’s elders te moeten plaatsen wegens ruimtegebrek of om foutmeldingen te zien bij het inloggen, lezen of plaatsen van berichten.

Toch wil ik wel een plaats om mijn kleine dingetjes te plaatsen. Het is niet wereldschokkend wat ik schrijf, hooguit ben ik zelf licht geshockeerd*, of geirriteerd of geamuseerd of watdanook. Dan wil ik even iets kwijt, zodat ik het later terug kan vinden.

Mijn vorige blog staat dus bij XS4ALL, http://blogger.xs4all.nl/asvdbos, maar daar plaats ik niets meer. Voorlopig laat ik het als archief staan.

 

* O dear, een engelse uitdrukking, ik zal proberen het engels te vermijden, zo hebben nederlanders die mij willen volgen in elk geval nog een plek waar zij vrijuit nederlands kunnen commenten 😉

2 thoughts on “overstap van XS4ALL naar WordPress

  1. Jos schreef:

    Begrijp ik goed dat WordPress het “doet” in de directory van XS4all?
    Ik heb alles goed ingevuld maar kan in de browser de /wp-admin/install.php niet zichtbaar krijgen. Wel de submap met de WordPress. Ik weet niet hoe verder. Permissies zijn goed ingevuld. Alle websites met informatie doorgekeken maar zie geen oplossing. Groet, JOS

    • Hoi Jos,

      Nee, deze blog staat bij WordPress (wordpress.com). Ik heb zelf geen wordpress software (van wordpress.org) bij xs4all neer gezet. Ik weet ook niet of dat bij xs4all kan binnen een gewoon abonnement.

      Bij dds.nl kan het installeren van wordpress ook alleen als je bovenop je basis-abonnement een extra dienst afneemt (php/MySQL) van zo’n 5 euro per maand.

      Omdat ik alleen af en toe een stukje wil schrijven, heb ik dat niet gedaan. Voor mij is een gratis blog, met de opgelegde beperkingen, prima, als het maar in de lucht blijft :-).

      Groeten, Amber

Geef een reactie

